Πέμπτη 7 Ιανουαρίου 2010

Supersport Μοτοσικλέτες...


Αφορμή για το θέμα αυτό, ήταν η σχετικά πρόσφατη ανακοίνωση της FIM πώς από το παγκόσμιο πρωτάθλημα MotoGP του 2012 θα υπάρχουν νέοι κανονισμοί. Μιας που Οι κανονισμοί δεν είναι το θέμα του post απλά η αφορμή του, απλά αναφέρουμε τους βασικούς κανονισμούς που κεντρίζουν το ενδιαφέρον μας:
  • Μέγιστος κυβισμός κινητήρα: 1000cc
  • Μέγιστος αριθμός κυλίνδρων: 4
  • Μέγιστη διάμετρος κυλίνδρου: 81mm
Αν και τα υπόλοιπα έχουν περισσότερη σημασία για τους σχεδιαστές-μηχανικούς, ειδικά το άνω όριο της διαμέτρου, θα σταθούμε στο 1ο βασικό κανονισμό που αναφέρουμε. Στα 1000 κυβικά εκατοστά. Ο κυβισμός αυτός μας φέρνει πιο κοντά (έστω και εντελώς θεωρητικά αφού στην πραγματικότητα σχεδόν μόνο αυτό είναι κοινό) στις καθημερινές μοτοσικλέτες supersport που βλέπουμε στους δρόμους. Αν και το αρμόδιο παγκόσμιο πρωτάθλημα είναι το Superbike (WSBK) το οποίο σχετίζεται άμεσα με τις supersport μοτοσικλέτες παραγωγής, δυστυχώς στη χώρα μας γίνεται σιγά σιγά γνωστό στο ευρύ κοινό ειδικά φέτος και με τη βοήθεια της τηλεόρασης του ΣΚΑΙ.

Ας μπούμε όμως στο ψητό το οποίο είναι φυσικά οι supersport τετρακύλινδρες σε σειρά 1000αρες μοτοσικλέτες, άντε και οι σχεδόν 1000άρες! Θέτοντας ως χρονικό ορίζοντα τα τελευταία 25 χρόνια θα βρει κανείς πολλές τέτοιες σημαντικές μοτοσικλέτες Πρώτος σταθμός το Suzuki GSX-R1100 του 1986 με τον αεροελαιόψυκτο κινητήρα των 1052cc και των 128 ονομαστικών ίππων. Το 1987 είναι η χρονιά της YAMAHA να παρουσιάσει μια εξαιρετική μοτοσικλέτα επίσης ιδιαίτερα ξακουστή. Το FZR1000 με υδρόψυκτο κινητήρα 989 κυβικών εκατοστών και ονομαστική απόδοση 135 ίππων. Τα άλογα σιγά σιγά πληθαίνουν!! Τα 2 αυτά μοντέλα βγήκαν τα επόμενα χρόνια με πολλές βελτιώσεις μέχρι που στη δεκαετία του 90 μπήκαν στο χορό και άλλοι κατασκευαστές όπως η Honda με τα CBR Fireblade ξεκινώντας από το CBR900RR το 1992 αλλά και η Kawasaki με το Ninja ZX-9R το 1994. Οι μοτοσικλέτες αυτές ήταν σαφώς μικρότερες σε βάρος και σε όγκο από τις προαναφερθείσες με σχετικά παρεμφερή όμως απόδοση. Το 1998 ήταν η χρονιά της Yamaha να χαράξει τη δικιά της ιστορία στις Supersport μοτοσικλέτες παρουσιάζοντας το R1. Μια μοτοσικλέτα 998 κυβικών εκατοστών και 150 ονομαστικών ίππων σε μέγεθος εξακοσαριού. Ο πήχης έχει ανέβει!! To 2001, η Suzuki παρουσιάζει το GSX-R 1000, το γνήσιο απόγονο του GSX-R1100 και η ιπποδύναμη έχει πλέον φτάσει στους 160 ίππους. Οι υπόλοιποι Ιάπωνες ακολουθούν αντίστοιχα με CBR1000RR, ZX-10R και R1 και τα επόμενα χρόνια οι ονομαστικές ιπποδυνάμεις φτάνουν τα 180-185 άλογα. Από το 2005 μέχρι και σήμερα ο ένας κατασκευαστής έφτανε τον άλλον με τελευταίο ηγέτη του δυναμομέτρου την Kawasaki και το ZX-10R. Είναι σημαντικό να σημειώσουμε πως όταν μιλάμε για ισχύ τροχό, οι αριθμοί διαφέρουν κατά πολύ. Η τελευταία γενιά των supersport αποδίδει από 160 - 170 πραγματικούς ίππους.

Και αφού λέγαμε πως πάνω κάτω τα πράγματα είναι γνωστά, η BMW ανακοινώνει την είσοδο της στην κατηγορία αυτή, με την S 1000 RR, με ονομαστική ιπποδύναμη 193 ίππους και πραγματική ιπποδύναμη (με βάση τον εγχώριο και διεθνή ειδικό τύπο) στα 185 περίπου άλογα!!!! Φτου και πάλι από την αρχή λοιπόν. Έχουμε πλέον το νέο ορόσημο αντίστοιχο με αυτό που έθεσε το R1 το 1998 και αυτό του GSX-R το 2005 (Κ5). Πλέον οι ιπποδυνάμεις έχουν ανέβει τρομακτικά και πλησιάζουν τις αγωνιστικές μοτοσικλέτες των παγκόσμιων!! Περιμένουμε εναγωνίως τη συνέχεια της κούρσας της απόλυτης ιπποδύναμης μιας που το marketing επιβάλλει τα απόλυτα νούμερα για αύξηση των πωλήσεων, πέρα των άλλων βέβαια. Και μη κάνουμε λόγο για τα ηλεκτρονικά συστήματα που αρχίζουν σιγά σιγά κι αυτά με τη σειρά τους να μπαίνουν σε αυτές τις μοτοσικλέτες..Άλλη φορά...!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου